יועצי מעליות ותפקידם.

יועצי מעליות ותפקידם.

בארץ יש חברות שמוסמכות לבניית מעלית או להוספת מעלית לבניין קיים, במקביל אליהן קיימות חברות שנותנות שירות ודואגת לאחזקת המעליות בבניין. ישנן חברות המשלבות בין הבנייה והשירות ויכולות לספק את שני הצרכים הללו, אך יש נישה מקצועית נוספת שקיימת בתחום המעליות וקצת פחות מוכרת לציבור הרחב, יועצי מעליות.

תפקידם של יועצי המעליות הוא לפקח אחר פעולותיה של החברה אותה בחרנו על מנת לטפל בכל הקשור לתפקוד ותפעול המעלית בבניין.

יועץ המעלית יבדוק את טיב התיקונים, איכות השירות והוא גם יעקוב אחר החשבונות המתקבלים מהחברה.

לרוב האנשים אין מושג טכני בנושא מעליות וגם לא בדבר עלויות ראויות של תיקונים. תפקיד היועץ הוא לוודא שהחברה גובה מחירים סבירים ושהתיקונים ברמה גבוהה.

במידת הצורך ייבצע יועץ המעלית משא ומתן מול החברה ויוזיל עלויות. הוזלת העלויות קריטית בעיקר כאשר נדרש תיקון או שיפוץ משמעותי למעלית. במקרה כזה יכול היועץ להוציא את הצעת התיקון למכרז וכמובן יעקוב לאחר מכן על העבודה המתבצעת במעלית.

פעמים רבות עלות קבלת השירות מיועץ מעליות מתקזזת כאשר הוא מצליח להוזיל את עלויות התיקונים במעלית. בנוסף, מעקב של בעל מקצוע אמין יכול למנוע התדרדרות במצב המעלית מה שעלול לגרום בהמשך להוצאות גדולות. מעליות דורשות מעקב, פיקוח וידיים אמינות וטובות שיטפלו בהן במידת הצורך.

אין זה הכרח לשכור את שירותיו של יועץ מעלית באופן קבוע, ישנה אפשרות להזמין יועץ פעם בכמה חודשים על מנת שהוא יוודא את תקינות המעלית ומתן השירות שנותנת החברה שנבחרה על ידי הדיירים. במידה והיועץ יזהה ליקוי בדרך התנהלותה של החברה או במעלית עצמה, הוא יוכל להצביע על כך ולהציע פתרונות בהתאם לבעיה שהוא מזהה.

ישנם מקרים בהם הדיירים הולכים כעיוורים אחרי החברה נותנת השירות. אם זו חברה שהדיירים בטוחים לחלוטין בטיבה ובמקצועיותה, זו לא בעיה. הבעיה מתחילה כאשר החברה לא מקצועית ולדיירים אין את הידע או ההשכלה המתאימה כדי לזהות זאת. הזנחה של המעליות על ידי החברה יכולה להוות בעיה בטיחותית ובנוסף עלולה ליצור סיטואציה בה נדרש שיפוץ מעליות שהיה יכול להימנע.

Share this post