כללי בטיחות במעלית

תאונות שמתרחשות במעליות זה לא עניין נפוץ במיוחד, אך גם את התאונות המעטות שמתרחשות ניתן למנוע על ידי מעקב אחר כללי בטיחות פשוטים מאוד.

1. התקנת המעלית- כאשר מתקינים מעלית חדשה צריך לבדוק שהיא עומדת בתו תקן של מכון התקנים הישראלית ושהחברה המתקינה את המעלית היא בעלת רישיונות מסודרים. לאחר התקנת מעלית בבניין חדש או התקנת מעלית בבניין קיים, יש חובה על פי חוק לבדוק את המעלית ולוודא שהיא עובדת והותקנה כראוי.

2. בדיקות תקופתיות ושירות תחזוקה שוטף- על פי החוק במדינת ישראל, כל מעלית חייבת לעבור בדיקה אחת לחצי שנה. קיימת אצל הרשויות רשימה של בודקים מוסמכים ורק אדם שהוסמך רשאי לבצע את בדיקת המעלית. לאחר הבדיקה חייב הבודק להגיש דו”ח מסודר על הבדיקה שקיים ועל תוצאותיה. במידה והבודק זיהה בעיה במעלית, חייב בעל המעלית לדאוג לתיקון הליקוי. מעבר לבדיקה פעם בחצי שנה, כל בעל מעלית צריך לפנות לקבלת שירות קבוע של חברת שירות למעליות. החברה תדאג לטיפול שוטף במעלית כמו גם מתן שירות במקרה וקיימת בעיה.

3. הוראות חילוץ לכודים- בכל חדר מכונות של מעליות צריכות להופיע הוראות ברורות ומפורטות במקום נגיש המסבירות כיצד לחלץ אדם הנתקע במעלית. רק אדם שקיבל הדרכה יכול לבצע את החילוץ והוא חייב לפעול על פי ההוראות. במידה והוא לא מצליח לבצע את החילוץ באחריותו להתקשר חברת השירות (עליה הוסבר בסעיף 2)

4. הגיל המותר לנסיעה במעלית ללא ליווי מבוגר, כמו גם המשקל המקסימאלי אותו יכולה לשאת המעלית יהיו רשומים בתוכה. אין זו המלצה וחובה להישמע להוראות על מנת למנוע בעיות.

5. מידי פעם רצוי לבדוק את תקינותו של פעמון האזעקה ולוודא שהוא עובד. רצוי לבדוק גם את תקינות המאוורר, המאוורר חשוב במיוחד במקרה בו אדם נתקע בתוך המעלית.

אלו הן הנחיות בסיסיות אשר יכולות למנוע תאונות במעלית. כמובן שאין לטלטל את המעלית בזמן הנסיעה, לשפוך מים או נוזלים לפיר המעלית וחשוב להתריע, להודיע ובמקרה הצורך למנוע את המשך הפעלת המעלית במקרה ומבחינים במשהו חשוד כמו רעשים מוזרים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *